9 Mart 2015 Pazartesi

Güzel Sona Yaklaşırken 37+2 09.03.2015

Merhaba uzun bir süre olmuş yazmamışım sizlere:)

bir saşkın, bir heyecanlı, bir endişeli, bir mutsuz , bir çok mutlu, bir çok enerjik , bir kıpırdayamaz kadar bitkinim:))

kapkarışığım sürekli kendimi dinliyorum. Sancı mı girdi, bebek toplandı mı, karnımda düşme mi var:)

Eminim bu haftalarda herkes bu duyguları yaşamıştır..

Hazırlıklarımız bitti gibi, birtek kurabiyelerimiz kaldı onları da taze olsun diye son ana kadar beklemek istiyorum ama son an ne zaman :)

En son 28 şubatta gittik kontrole, kadıköy hastanesine gittik dudakları, yanakları burnu nasıl güzel:) kendi yavrusu olunca mı güzel geliyor insana:)

Muayenemizde hiç bir sorun yok, sarp 2600 gr olmuş :) 36+0 dayız yani 36 hafta bitmiş 37. haftaya başlıyoruz.  Normalde 38. haftadaki muayenemizde çatı kontrolü yapacağını belirtmişti gökmen bey. Ultrason muayenesinde doktorum rahim yollarının kapalı olduğunu söyledi. Muayene bitiminde çatı kontrolünün sonraki kontrolde mi olacağını sordum. Doktorumda hadi yapalım o zaman dedi..

çatı muayenesini duyunca beni bir heyecan aldı:) Bu muyane kabaca anlatmak gerekirse vajinal yöntemle doktorunuz parmakları ile kemik yapınızın bebeğin geçisine müsait olup olmadığının kontrolüdür.

Aslına bakarsanız kendinizi germezseniz canınızı yakacak bir muayene değil. Ama ister istemez geriliyorsunuz sanırım bu da bir baskı yaratıyor. Çatı muayenesi sonunda doktorumuz şöyle bir yorum yaptı. Harika bir çatım yokmuş:) meali; çok geniş değil normal bir kemik yapım varmış. Bu da 3,5 kg kadar olan bir bebeği rahatlıkla çıkışına imkan vereceğini ama 3,5 kg üzeri için bir nebze yorulacağımı ve epizyotomi miktarını arttırabileceğini işaretmiş.

veee asıl yorum şu ; rahimde açılma başlamış 1 cm açılma var ve rahim yollarımın yumuşamaya başladığını belirtti doktorumuz. ilkay sarp biraz erken gelebilir en az 10 gün erkene çekebilir tarihi dedi:) Beni aldı bir panik :)

Ve çalışamaz raporumu aldım geçen cumartesi 1 hafta daha beklemeye gerek yok dinlenmeye vaktim olsun istedim.

bir haftadır tatildeyim, bol bol hatta biraz abartarak yürüyüş yapıyorum:) Geçen perşembe günü 7 km yol yürümüşüm:) cuma 3 km :) yürürken bir zorluk çekmiyorum biraz daha tempomu düşürüyorum ve yorulduğumu hissettiğimde güzel keyifli bir mola veriyorum. Yürümek kalça ve bel ağrılarımın azalmasını sağlıyor. Yürümediğim günler ağrım artıyor.

Yarın yine kontrolümüz var merakla bekliyorum.

izne ayrılmamın en güzel yani geceleri uykusuz olduğum için sabah karşı 6-8 arası 2 saatte olsa uyuyabilmem:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder