16 Ocak 2015 Cuma

Bebek Alışverişi

Birçok sitede bulabilirsiniz bu listeyi ama bence kişiye ve dolayısı ile o kişinin ihtiyacı ne olarak algıladığı ile değişiyor.

Benim bir listeyi okurken aman ne gerek var dediğim şey belki başkası için en vazgeçilmez parçası oluyor listesinin.

Dolayısı ile ben şöyle yaptım birçok liste okudum fikir vermesi amacıyla aklıma yatanları not ettim saçma gelen kısımların üstlerini sildim.

Henüz bitmedi alınacak, al al bitmiyor gibi:)

Şöyle bahsedeyim kısaca aklıma geldikçe ve yeni şeyler aldıkça eklemeler yaparım;

Bebek odası;

Detaylıca bahsettim önceki yazılarda şöyle bir karar vermelisiniz bebek odası mobilyaları için ne kadar  bütçe ayırdım. Kaç yıl kullanmasını planladım. Ben bu planı yaparken gelecek yavru benim yaptığım bu plana neresiyle gülecek.. Ya 3 yıl sonra çıkıp ben bu mobilyayı beğenmiyorum derse:) kaldırıp atarken zorumuza gidecek mi?

bu soruları gözden geçirdikten sonra alıma başlayabilirsiniz.

Karyola; bazı anneler ilk yıllar park yatak tercih ediyor. Ben park yatak istemedim düşünmedim. Yer kaplamayacak 5 yıla kadar kullanılabileceği belirtilen 70x140 bir karyola aldım.

Gardrop; her üç ayda bir elbiselerinin kaldırılıp yeni boylar geleceğini düşünürseniz , hayalinizdeki gibi kocaman bir gardroba ihtiyaç olmayacağını farkedersiniz. Bu bağlamda ve boyutta bir dolap işinizi görür.

Alt Değiştirme Ünitesi; Alıp almamakta kararsız kaldıklarımdan, yaptığım araştırmalarda vazgeçilmez birşey belin tutulmasın istiyorsan mutlaka bir alt değiştirme ünitesi al ya da oluştur diyen anneler çoğunlukta. Ben aldığım şifonyerin bir bölümünü bu iş için organize etmeyi planlıyorum.

yatak; araştırmalarımız sonunda Yatsan Jou Jou modelinde karar kıldık.

Şifonyer; bol çekmece işe yarıyor arkadaşlar

Çekmece içi düzenleyiciler; Skubb 6lı serisi çok kullanışlı çekmecelerin içine minnacık eşyaları yerleştirirken benim için büyük kolaylık oldu.

 
Bebek Arabası ve Ana kucağı
 
Şu an güvenlik açısından büyük ve sağlam bir araba almayı planlıyoruz. Henüz almadık. Baston tip pusetler bana güvenli gelmiyor.  Bebeğin özellikle ilk aylarında baston pusetlerinde rahat edemeyeceklerini düşünüyorum. Konforlu gelmiyorlar.  Bir diğer takıldığım noktada da üst üste konarak kullanılan bebek arabalarını ve ana kucaklarını saçma buluyorum. Dolayısı ile ilk aylar kullanmak ve sonrasında da kullanabileceğim bir araba olarak Concord Neo serisinde karar kıldım.
 
Bebek Kıyafetleri
 
Hastane çıkış setleri; öncelikle bu setlerin boyutlarının küçük olduğunu unutmayın. Bebeğiniz eğer normale göre biraz uzun boylu ve kilolu doğar ise bu setleri hiç kullanamayabilirsiniz.
O yüzden almak için acele etmeyin, kilosunun belli olacağı son haftalara kadar bekleyin ya da bir tane alın. Bana bir tane hediye geldi. Bir tane de hastaneden vericekler yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
 
Patikli Altlar; patikli altların çok kullanışlı olduğunu söylüyor tecrübe edenler, bebek altını kirletir ise tüm kıyafetini değiştirmeden sadece altını değiştirebiliyorsunuz. patikli olduğu için bileklerini sıkan çoraplarla uğraşmıyorsunuz. Ben bu altlardan 7 tane 0-3 aylık aldım.
 
Body ve Tulumlar; Eğer benim gibi sizde bebeğinizi ilk zamanlar kolaylıkla giydirip giydirememekte endişe ediyorsanız. Bu ürünlerin harika olanlarını öneririm. Harikadan kastım o kadar çok çıt çıt varki açıp bebeği içine yatırmanız yeterli. Sonra tek tek çıtçıtları kapadığınızda bakıyorsunuz çocuk giyinmiş:))  Bunlarda da bol bol almak lazım en az 5-6 body ve tulum alın. ben biraz abartmış olabilirim bilemiyorum. Bol miktarda aldım. 3-6 ay çekmecemiz, bodyler, tulumlar ve patikli altlar buradalar:)
 
Marka olarak Mothercare pek öneriliyor. kalıpları tam ayına göre oturuyormuş üzerlerine, ikinci sırada idil babynin kumaşları çok yumuşak ve şık. Cartersın ürünlerine bayıldım. Resimde turuncular pek çıkmamış minnacık yenidoğan bodylerini oradan aldım. Ebebekte satılan mother love markası da yine beğenip tercih ettiğim markalar arasında. Son olarak Kipalarda satılan F&F markada oldukça güzel.
 
Ağız silme bezi-Mermerşah/tülbent vb: yukarıda çekmece içi düzenleyicinin fotoğrafında görebilirsiniz. Babannesi iğne oyalı tülbentler hazırlatmış oğlana, bende mermerşahlardan aldım hazır ebebekte filan satılıyor. Anneannesi de minik havlular oyaladı. Bunlara çok ihtiyaç olacağı söyleniyor. bol miktarda var yavrunun tepe tepe kullansın.
 
Şapka ; Bazı setlerin içinde şapkaları mevcut birkaç tane yeterli olacaktır. Hastane çıkış seti alırsanız onların içerisinde de var.
 
Eldivenler; bebeğin ellerinin serbest ve açık olması bebeğin kendini tanıdığı dönemler oldukça faydalıymış. okuduğum yazılardan yüzünü çizecek korkusundan bebeklerinizin ellerini kapamayın diyorlar 2-3 tane eldiven yeterli. Önerilen tırnakların sık sık kesilmesi ellerinin parmaklarının açık olması
 
Banyo havlusu; Mothercare çok güzel 3lü havlu seti yapmış. Kundak gibi başa geçirme bölümü var köşelerinde yumuşak. Ben onlardan aldım bir paket sanıyorum yeterli olur.
 
Müslin battaniye; bu isimleri de bebek mağazalarını gezdikçe öğreniyorsunuz:) yeni anne iseniz korkmayın bu değişik dili öğrenmeye başlamışsınızdır daha neler öğrenicez. Bu battaniyeler bir nevi tülbente benziyor. Yıkadıktan sonra bebek ilk bununla sarılıyormuş üstüne havlu böylelikle ilk suyu tülbent çekiyor havlu sırılsıklam olmuyor. English homedan aldım 2 li set. Başka ihtiyaç olur mu bilmiyorum.
 
Penye Battaniye; bu çok ihtiyaç olan birşeymiş. Evde dışarıda, arabada koltukta vb kısaca heryerde bebeği sarıp sarmalayıp almak için ideal diyorlar. 5 adet aldım ben. Yeterli olur sanırım.
 
Yün battaniye; Öncelikle ille örgü bilmenize gerek yok. Ama insan heves ediyor. ben aşağıdaki battaniyeye başladım. Annem destek oluyor sağolsun çift taraflı olduğu için yavaş uzuyor. Bununla birlikte bir anneanne bir de babanne ördü 3 adet el örgüsü battaniyemiz oldu.
 
ille örmek zorunda değilsiniz demiştim ya harika hazır örgü battaniyeler de var. Örneğin Chakradan çok güzel bir battaniye aldım El örgüsünden ayırt etmek zor. English homeden da 1 adet aldım. O da çok şirin. Ayrıca zara home  bebek reyonunda da çok güzel battaniyeler bulabilirsiniz.
 
Nevresim Takımı; Yine okuduğum kaynaklardan bebeklere 2 yaşına kadar yorgan ve yastık kullanımı önerilmiyor. Dolayısı ile bu takımlar aslına bakarsanız çok gerekli değil. Sadece çarşafları kullanacaksınız. English home indirim döneminden 3 adet nevresim aldım ben. Takım almak yerine bol bol lastikli çarşaf alabilirsiniz.
 
Ayakkabı; Böyle bir ihtiyaç yok, süs yani bende sırf sevimli oldukları için birkaç tane aldım. Altları patik gibi sert değil.
 
Uyku Tulumu; Hani dedik ya yorgan ve yastık kullanımı önerilmiyor diye. işte bu aşamada uyku tulumları kurtarıcı oluyormuş. Bu konuyu henüz tam araştırmamakla birlikte tog ile sınıflandırıldığını öğrendim. Evin sıcaklığına göre uygun toga sahip uyku tulumunu almalısınız. Ben english homedan bir adet uyku tulumu aldım.
 
Süt Pompası Daha önceki yazımda mothercaredan 275 tl hediye çeki kazandığımı söylemiştim ya. Beşik alırken. işte o çek ile süt pompası aldım. Faydalı bir şey alayım diye düşünmüştüm. Karşıma mothercarede satılan iki marka çıktı lansinoh 2 li ve philips avent .
 
İkiside yaklaşık aynı fiyatlaraydı. indirime girmişler. Philip avent daha kullanışlıymış gibi geldi. Onu aldım. İnşallah memnun kalırım. çalışmaya devam etmeyi planladığım için stok yapmak önemli. Ayrıca çalışmayı düşünmüyorsanız bile mastit tehlikesinden korunmak adına sağım yapmak önemli.
 
Bebek Çantası, Araştırmalarım neticesinde Okiedog çantaları pek sevdim. Ama biraz pahalılar. Bu markayı sevme sebebim, içerisinde birçok gözü var. ıslak çamaşırları koymak için bezler için biberonlar içiin, ayrıca alt açma örtüsü var termoslu gözü vb. indirime girsinler diye biraz bekliyorum. Güzel bir sırt çantası da iş görür diyorlar. henüz almadım.
 
Biberon ve Emzik; Henüz almadım. Almayı düşünmüyorum. Süt yeterli olursa htiyacı olmayacak zaten. Biberonun süt emme refleksini azalttığı söyleniyor. Öncesinde karşılıklı alışıp güzel güzel sütünü emmesi birinci hedefimiz olmalı. Ancak ihtiyaç olursa çıkıp bir Dr. browns serisinde yeni doğan yavaş akışlı biberon almayı planlıyorum.  Dr. browns özel yapısı sayesinde bebeğin hava yutmasına engel oluyormuş.
 
Diş Kaşıyıcı; Sophie.. sophienin ününü çok duydum. Hiç tanımadığım derya hanım ise bebeğime Fransadan hedye getirdi sophieyi:) Koyduğu resme yorum yapmıştım sağolsun almış getirmiş. İnşallah sever kullanmayı bizim afacan.
 
 
Bebek Bezi ; Prima Premium care 1 numara Bebek bezi henüz almadık.
Islak Mendil; Unibaby Yenidoğan Islak Mendil henüz almadık.
 
Philips Avent Göğüs Kalkanı : henüz almadım ihtiyaç olur diye düşünüyorum.
 
Banyo Küveti; artık bebeklerin başlarından hafif desteklenerek yüzdürülerek yıkanması öneriliyor. Geniş bir küvet almakta fayda var. henüz almadık ikeanın fena değil gibi geliyor.
 
 Banyo Süngeri; Doğal Süngerlerden alacağım. Ebebek , Joker gibi tüm mağazalarda ve sitelerde mevcut.
 
Bebek şampuan , Sabun vb; Henüz markaya karar veremedim.
 
Göğüs Pedi; Lansinoh öneriliyor. Sanıyorum onu tercih edeceğim.
 
Göğüs ucu kremi; lansinoh almayı düşünüyorum.

 
Alt Açma Minderi; mothercare tercih ettim yukarıdaki şifonyerin üzerinde kullanacağım.

Şimdilik bu şekilde aldıklarım aklıma geldikçe eklemeye devam e deceğim. Tecrübeli anne babalar şunu unutmuşsun ekle bunu dediğiniz ne varsa lütfen yoruma yazınız

sevgiler
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder