19 Aralık 2014 Cuma

Bebek kısmeti ile gelir ama gelirken bazı masrafları da getirir:)) Hastane masrafları

 
 
Eminim bebek planlamaya başlayan yeni annelerin ilk kafasını kurcalayan konulardan biri bu konu..
 
Bebek gelince her ne kadar kısmeti ile birlikte gelse de bir takım masrafları da beraberinde geliyor. Tabii bu masrafların boyutu sizin tercihleriniz ve imkanlarınız ile de orantılı oluyor. Yani bu yazı sizi korkutmasın, çok seçenek mevcut.  Bayılıyorum hiç bu tür şeyleri düşünmeyen kafasına takmayan insanlara:)) Bazen biz kara kara düşünürken patır patır çocuk yapanlara özeniyorum.
 
Ben 2 yıl önce özel sağlık sigortası araştırmaya başlamıştım.
 
Özel sağlık sigortası için şöyle düşünüyorum, eğer eşinizin veya sizin şirketiniz bu güzelliği düşünmüş ise ne ala.. Çok sanslısınız hemen bebeğinizi düşünmeye başlayın iş değişikliği yapmadan. Eğer böyle bir imkanınız yok ise  o zaman araştırmalarınızı yapıp size en iyi avantajı sağlayacak firmayı bulmanız gerekiyor. Sigorta firmaları genelde şu mantıkla çalışıyor.
 
İlk yıl doğum paketini pakete dahil edip ödüyorsunuz ama bu yıl hamile kalırsanız doğum masraflarınızı sigortanız karşılamıyor. ikinci yıl yine aynı şekilde paketinizi yenileyip doğum paketini dahil ediyorsunuz ve bu yıl içerisinde hamile kalıp bebeğinizi kucağınıza aldığında doğum masraflarınız karşılanıyor.
 
Karşılanan masrafları da şu şekilde açıklayayım. Hastaneler bazı sigorta firmaları ile anlaşma yapıyorlar. Örneğin Şifa Hastanesinin Allianz sigorta ile anlaşması var. Bu anlaşma kapsamında sağlık sigortanızın kapsamına bakılmaksınız normal liste fiyatı üzerinden bir indirim alıyorsunuz.  Yaklaşık %50 gibi bir indirim oranı var. Yani 250 TL olan muayene ücreti (SGK bu hastanede geçerli değil) 130 küsür TL gibi bir rakama inmiş oluyor. Yani doğum paketi olmasa bile bu fiyata otomatik düşüyor.  Eğer sigortanızda doğum paketiniz de var ise bu sefer 130 TL olan muayene ücretiniz sigortanızdaki doğum paketiniz kapsamında belirtilen limitten düşülüyor.
 
Yani 5.000 TL lik bir paketiniz var ise 130 TL*9 ay (en az 9 kontrole gideceksiniz ilk aylar ve son aylarda veya hamileliğiniz durumuna göre daha az veya fazla sayıda olabilir ) + rutin testleriniz (genelde  rutin testleriniz de şu şekilde oluyor. 8. haftada kan ve idrar tahlilleri 400 Tl civarında ,12. hafta gibi ikili testiniz 400 TL civarında 20. hafta civarında detaylı ultrason 350 TL civarında ve 24. hafta şeker yüklemesi 40 TL civarında ( bu rakamlar hastanelere göre değişiyordur ben yaklaşık olarak benim ödediğim rakamlar üzerinden bir fikir olsun diye belirtiyorum)) +doğum ücreti  toplanıyor ve sigortanızdaki toplam bedelden düşülüyor.
 
Eğer özel sağlık sigortanız yok ise. Bence bu süreçte şöyle ilerleyin öncelikle rutin kontrollerinize devam etmeyi planladığınız doktorunuzu netleştirin, hastanenizi belirleyin.
 
Hastanenizi arayın fiyatları ve hangi sigorta paketi ile nasıl indirimler alabileceğinizi ne kadarlık bir teminat paketine ihtiyacınız var belirleyin. Bütün bunları yaptıktan sonra sigortanıza karar verin. Eğer doğum paketi istemiyorum ve 2 yıl bekleme gibi bir düşüncem yok diyorsanız. Benim yaptığım gibi yine hastanenin anlaşmalı olduğu sigorta firmasını arayıp en düşük poliçeli sadece ayakta tedaviyi kapsayan bir paket alabilirsiniz. Böylelikle doğumu ve diğer masraflarınız karşılanmaz ama yukarıda bahsettiğim gibi fiyatları indirimli olarak ödersiniz)
 
Bütün bu fiyatlar hastanelere göre farklılık göstermektedir. Örneğin avicenna umut hastanesi 800 TL normal doğum için fiyat verirken , Şifa hastanesi 9000 küsür fiyat verdi (liste fiyatı) gerçekten uçurumlar var fiyatlar arasında. Birbirlerinden farklı birşey mi yaptırıyorlar hayır. Burada kendiniz düşünmelisiniz doktorunuz hangi hastanede, nasıl bir bütçe ayırdınız, detayları araştırdıkça kendiniz de netleştireceksiniz. Rakamlar sizi korkutmasın dediğim gibi çok değişik fiyatlar var hastaneler arasında.
 
 
Örneğin istanbul Anadolu yakasında Zeynep Kamil gibi çok iyi devlet hastaneleri de mevcut. Açıkçası kontroller için biraz daha vakit ayırabilseydim düşünebilirdim. 12. haftada olan ikili testim için arkadaşım Zeynep kamili önerdi. Ancak öğrendiğim kadarıyla öncesinde bir kontrol randevusu ve yaklaşık 3-4 hafta önce ikili test randevsunu almak gerektiği için vazgeçtim. Dediğim gibi bu seçeneği de önerebilirim eğer daha geniş saat dilimleri ayırabiliyor, çalışmıyorsanız . Ben çalıştığım için izin almak vb sorun olacağı için hemen gidip o dakika kontrole girebilmem gerekiyordu esnek saatler ayıramadım.
 
Bu konuda en önemlisi doktorunuzu ve hastanenizi bu koşusturmacalara girmeden belirlemek.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder