11 Aralık 2014 Perşembe

İlk Doktor Randevusu (5. hafta)

Günlerdir forumları okuyor doğum yapan arkadaşlarıma doktorlarını soruyorum. Başlarını ağrıtıyorum. Çok şükür çok güzel dostlar biriktirmişiz, hiç sıkılmıyorlar sorularımdan:) Doktorum da aklımdaki sorularıma yanıt versin.  Donanımlı ve yeni doğan yoğun bakım ünitesi olan bir hastanede çalışsın istiyorum. Ve hastane de evime yakın olsun istiyorum:) Çok şey mi istiyorum.

Evet hayatımın hiç bir döneminde çok rahat bir insan değildim ama bu kadar gerildiğimi ve kendimi pimpirikli hissettiğimi hatırlamıyorum.

Hastane olarak Medical Park Göztepe hastanesinde şu an için karar kıldım. Henüz bu konuda çok tecrübesizim o yüzden yukarıdaki seçenekleri olan bir hastane olsun istedim. Ancak karar verdiğim doktor için muayene zamanı bulamadım. O sırada Dr.Gökmen İyigün'ün bir randevusunun boşaldığını söylediler. Hemen tamam dedim. Sonrasında gökmen bey hakkındaki yorumları okuduğumda çok iyi bir tesadüfle doğru bir karar verdiğimi anladım. Kendisi sakin, hastalarının sorularını yanıtlayan ve konusunda uzman bir doktormuş. Ayrıca inşallah ihtiyaç olmaz ama riskli gebelikler konusunda da uzmanmış.

09.08.2014 tarihine aldım ilk randevumuzu, eşim ile birlikte gittik şaşkın şaşkın oturduk. Buyrun dedi Gökmen bey biraz sohbet ettikten sonra sorununuz neydi dedi. Bizde elimizdeki tahlil sonuçlarına göre sanırız anne baba oluyoruz. Bebeğimize bakmanız için geldik dedik. Daha önce iş yerime yakın olduğu için gittiğim hastanedeki doktorun çok duygusuzca cevap verdiğini muayene bile etmediğini anlattık.

İlk doktor yüzünden içimde hep kötü bir his kaldı hala da devam ediyor. Sanki kötü birşey olacakmış gibi hissediyorum ama böyle düşünmemek lazım. Hep iyi şeyler düşünmeli.

Gökmen bey tamamdır gelin ilk önce bebeğinize bakalım sonra söz duygu katarak konuşacağım dedi :)

Ultrasonda görülen hafta hesabı takvim hesabımızla ile aynıydı. 4 +6 yani 4 hafta 6 günlük. buda 5. haftayı tamamlamış olduğumuzu gösteriyor. Gökmen bey bizim anlattıklarımıza ve önceki doktorun tavrından dolayı dış gebelikten şüphelenmiş ilk aşamada (halbuki doktor hiç kontrol bile etmedi nasıl anlayabilirki) o yüzden hemen kontrol etmek istemiş. Kontrole başladıktan sonra işte kese burada dedi.  Çok şükür sorun yok dış gebelikte yok çok sağlıklı görünüyor dedi. 10 gün sonra tekrar gelmemizi ve geldiğimizde kalp atışlarını duyabileceğimizi söyledi. Folik asite başlayıp başlamadığımı sordu, 2 aydır kullandığımı belirttim devam etmemin yeterli olduğunu başka herhangi bir ilaç kullanmamı söyledi. Multivitamin kullanmalımıyım diye sordum. Multivitamin, omega 3 gibi hiç bir ilacı ilk 3 ay kullanmamamı bunların sadece midemi bulandıracağını belirtti.

Bu arada belirtiler demişken 4. hafta regli sancısı gibi kesik kesik kasık ağrılarım oldu. Midem de bana biraz problem çıkarttı. Yerken bir sorun olmasa da sonrasında mide yanmalarım beni rahatsız etmeye başladı. Birde karnım kocaman ve gergin gaz dolu olduğundan şüpheleniyorum okuduğum kitaplarda bu belirtileri doğruluyor. Ayrıca bebeğinizi beklerken sizi ne bekler kitabında bahsetttiği gibi hamile kaldığınızda ilk büyüyen yeriniz karnınız olmayacak diyor. Tahmin edin neresi olacak diye soruyor. Cevap ; göğüsleriniz, göğüslerinizin içerisinde bu haftalarda bir süt fabrikası inşaatı başlamış bulunmakta. Bu da daha dolgun ve hassas göğüslere sahip olmanıza sebep olur.
 
Evet, hamile kaldığımı anlar anlamaz. İlk doktorda böyle beni korkutunca bir çok kitap aldım.
 
Aldığım kitaplardan bazıları;
 
 
 

2 yorum:

  1. Umarım bebeğini sağlıkla kucağına almışsındır bana biraz doğum sürecinden doktordan hastaneden bahsedebilir misin?
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba oglum 4 yasinda oldu bile zaman hızlı geçiyor. Kadikoy sifa hastanesinde Gokmen Iyigun ile normal dogum yaptim. Cok memnun kaldim doktorumdan da hastaneden hastane kapandi su an. Ama gokmen bey sanirim medical park goztepede

    YanıtlaSil