26 Aralık 2014 Cuma

25. Hafta (12.12.2014)

Biliyormusun oğlum bugün bizim için çok özel bir gün...
 
Bugün babanla bizim birbirimizi sevdiğimizi itiraf edip, ömür boyu birlikte olma kararı aldığımız gün .
 
Tam 13. sene önceydi. Bugün baban benimle konuştu, bir ömür benimle ol dedi. Başta korktum ya aramız bozulursa onu kaybedersem diye. Öyle birşey olmayacak dedi. O ne dese inanırdım zaten. Yine öyle yaptım. Ve uzun yılları geride bıraktık işte.. Bak şimdi bir oğlumuz oluyor yani sen.:)
 
Değmeyin keyfimize.. En kötü günümüz böyle olsun, Her yeni gün bize ailemize uğur, huzur, sağlık getirsin. Aşkımız zaten bir ömür yetecek kadar var hepte öyle olacak..
 
Sana gelelim. Büyüyorsun. Büyüdüğünü artık karnımın aldığı şekillerden anlıyoruz.
Mesela doğrulurken göbeğim üçgen gibi öne doğru uzuyor. göbek değilim hemen altında yerini aldığını anlıyoruz. Sen neredeysen göbeğim o yana doğru yamuluyor. Azıcık senden bahsedilince tekmelerini yumruklarını savuruyorsun. O kadar hareketlisin ki.Doğduguğunda sana nasıl yetişeceğiz diye konuşuyoruz. şimdi elin kolun bağlı bir yere gidemiyorsun.
 
Sistemli bir şekilde tekmelerini hissedebiliyor hatta görebiliyoruz. Akşamlarımızın en büyük eğlencesi oldun. şimdi vuracakmı? Neresiyle vurdu ooo bu da nesi.. yaa oraya vurma ama :) şeklinde geçiyor.
 
Pazartesi biraz tansiyon sorunu yaşadım. Büyük tansiyonum 6ya kadar düştü. İşyerinde gözümün karardığını hissettim. Selin teyzen yüzümdeki renk değişimini farketmiş. Hemen hemşireyi çağırmaya koştu. Şiddetli bir mide bulantım başladı. Tüm gücümü toplayıp birde yüzümü yıkarım diye lavobaya yöneldim.2-3 metre yürüyebildim ve sansıma bulduğum boş sandalyeye yığıldım. hemşiremiz gelip tansiyonumu 3. seferde ölçmeyi başardı. Selin teyzen bir tuzlu ayran getirdi. Özgür teyzen işe dalmış farkedince bembeyaz halimi oda şaşırdı. 1 saat kadar revirde keyif yapmak zorunda kaldım. Telefonumu bile vermedi hemşiremiz, babanıda arayamadım.
 
2-3 saat sonra arayınca da azarı yedim haliyle.. Neden haber vermemişim , gelip alacakmış beni şimdi.
 
Nitekim bir şeyim yokmuş normalmiş, olabilirmiş kan akışına engel baskılar yapıyormış böyle değişimleri.
 
Bu hafta ciddi mide yanması sorunum var. Yağlı birşey yiyemiyorum, yemiyorum. Ama ne yediğim önemli değil su bile içsem yanıyor, acıyor. Doktorumuzun verdiği şurubu kullanamıyorum. Tablet olandan alsam iyi olacak.
 
Ve işte ben.. +5,5 kg :)
 
 
 
Cem Fıcıcıoğlu bu hafta için neler demiş ; http://www.cemficicioglu.com.tr/25-hafta
 
Gebelikte 25. Hafta
25. haftada gebelik iyice zorlaşmaya başlar. Yorgunluk hissi artar. Gebeliğe bağlı olarak göz kuruluğu meydana gelir. Bunun için de yapay gözyaşı preparatları kullanabilirsiniz. Gözler artık ışığa daha duyarlı olacaktır. (yorgunluk dışında bir sıkıntımız yok)
Gebeliğin 25. haftasında hormonlar oldukça etkili olacaktır. Buna bağlı olarak akıntılar olabilir. Bu durumda pamuklu giysiler giyilmesi ve temizlik konusunda dikkat edilmesi önerilir. Bu akıntılar kokusuz ve sarı renktedir. Kaşıntı olursa bir doktora danışılmalıdır. (bu da yok )
25 haftalık gebelikte rahim iyice büyüyecektir. Buda hamilede bel ve bacaklarda ağrılara yol açacaktır. Bunun için sıkça hareket edilmeli, ılık bir duş alınmalıdır. Ağrıların artması gibi durumlarda doktor kontrolünde ağrı kesici ilaç alınabilir. (bazı günler kol ve bacak ağrısı yaşıyorum. Bunu da daha rahat ayakkabılar giyerek çözüyorum, hala adam gibi bir spor yaptığım söylenemez:( )
Gebelikte 25. hafta da yapılması gereken önemli bir aşama var mıdır? Nelerdir?
Bu dönemde kesinlikle 50 gram şeker yükleme testi yapılmalıdır. Bu evrede çıkan şeker kendini göstermez. Bu yüzden anne ve bebek sağlığı için şeker testi 24–28 haftaları arasında mutlaka yapılmalıdır. Aç veya tok karnına yapılan şeker yükleme testinden 1 saat sonraki şeker ölçümü 140 mg/dl altında olmalıdır. (bir sonraki kontrolümüzde şeker yüklemesi yapılacak 75 gr demiş doktorumuz, yaşayalım detayları ile sizle de paylaşırım)

25. haftada bebeğin durumu ise şu şekildedir;
Artık bebeğin kalp atışları duyulmaya başlanır. (Karnınızda atan ikinci kalbi hissetmek çok ilginç bir duygu)  Anne bebeğe bir adım daha yakınlaşır. Bebeğin cinsiyet özellikleri iyice yerine oturur. Erkek bebekler de testisler erbezi torbasının içine yerleşir. Kız bebeklerde ise vajina oluşumu tamamlanır.
Omurga sistemi eklemler ve bağlar son şeklini alırlar. Bebeğin tat duyusu gelişmeye başlar. Bebeğin hareket alanı daralmaya başlar. Derisi biraz daha kalınlaşır ancak hala şeffaftır. Artık uyuyup uyanmaya başlar.

Gebelikte 25. haftada bebeğin kilosu ve boyu ne kadardır?
Bebeğin boyu 34 cm’ e ulaşırken ağırlığı da 700 gramı bulur. Kalp atışları daha çok hissedilir. Anne adayının karnına kulağınızı dayarsanız bebeğinizin atan kalbini duyabilirsiniz. :))
Gebeliğin 25. haftasında anne adayında görülen değişiklikler nelerdir? 
Bu hafta itibari ile anne adayının nefesi daralmaya başlar. Artık çok yol yürüyemez ve nefesi tıkanır. Ancak bununla beraber karnı da çok büyümüştür
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder