11 Aralık 2014 Perşembe

Pıtırcığa 3 kala ; Acemilere Ön Kılavuz

Bu süreçte yeni tanışacağınız bir çok terim olacak. Belki bir çoğunu daha önce duydunuz hatta gördüğünüz derslerde öğrendiniz ama pratikte uygulamalar biraz farklı gelebilir.

Öncelikle  bilmeniz gereken eğer sizde bir pıtırcığınız olsun istiyorsanız herşey filmlerdeki gibi gelişmeyebilir.  Bu yazdıklarıma bir çok kadın katılamayabilir ama dediğim gibi ben biraz garanticiyim sanıyorum. ya da kendimce kendimi güvenli limana çektiğimi sanmak hoşuma gidiyor. Ama dümende siz yoksunuz:) bu süreçte sadece pıtırcığın gemisindeki miçolarsınız.

1. Eğer bir akıllı telefonunuz var ise bir uygulama yüklemenizi öneririm. Bu gerçekten akılda tutmaktan ya da bir yerlere karalamaktan çok daha faydalı bir yöntem. takvimim diye bir uygulama türkçe olarak işinizi görecektir. Ben en iyisine karar kılana kadar bayağı bir uygulama denedim.

Çünkü gün geldiğinde tüm bu tarihlere ihtiyacınız olabilecek. Birazdan detayları vereceğim.

2. Doktor randevusu; belki bu zamana kadar gitmemiş olabilirsiniz ama hemen bir kadın doğum uzmanı araştırmalarına başlayın ve ilk kontrolünüz için randevunuzu alın.

3. Telefonuza yüklediğiniz uygulamaya (bu aşamada takvimim isimli uygulama işinize yarabilir veya birçok benzer uygulamada mevcut hangisini severseniz) tarihlerinizi girmeye başlayın. ilk girmeniz gereken tarih SAT .. SAT mı oda nesi demeyin Son Adet Tarihinizin ilk günü demek. Eğer hatırlıyorsanız bir önceki ayı hatta daha önceki ayıda takviminize işleyin. Bu sizin aylık döngünüzü takip etmenizi ve yumurtlama sürecini takip etmenizi sağlayacak.

4. Ovulasyon testi Ovulasyon testinin bildiğim kadarıyla iki türü var tükürükten ve idrar yöntemi ile LH seviyesini ölçüyor. Her gün test ile LH seviyenizi kontrol ediyorsunuz. LH seviyesi yükselmeye başladığı zaman test pozitif sonuc veriyor. Pozitif sonuç itibari ile 48 saat içerisinde yumurtanın döllenmeye hazır olduğunu belirtiyor. Ve duyunca çok güldüğüm bir terim "bebek dansı" için hazırsınız anlamına geliyor. Size tavsiyem kendinizi bu tarihe çok da bağlı hissetmeyin sizin için bir görev olmasın sadece bu günlerde ihtimalinizin en yüksek olduğunu bilin.

Bu arada eğer yumurtanız bir sperm hücresi ile döllendi ise, pıtırcığın serüveni başlamış oluyor. Döllenen yumurta , yumurtlama gününden tahmini 5 gün içerisinde yuvarlanarak rahime düşmüş oluyor. 7-8. günde yerleşme kanaması denilen bir kanama olabileceğinden bahsediyor kaynaklar. Bu kanama reglinizden daha koyu ve kesik kesik olabilir ve2-3 gün sürebilir. ya da pembemsi bir akıntı halinde olabilir ya da hiç olmayabilir. Olsa da olmasa da endişelenmeyin normal süreç. Bende yok denecek kadar küçücük bir çok açık pembe bir akıntı oldu.

5. Hamilelik Testleri; Benim gibi biraz deli ve sabırsızsanız kesin bu araştırmaları yapıp birkaç tane edinmişsinizdir. Hamilelik testi de ki tür kanda ve idrardan ölçülüyor. Rahme düşen yumurta tahmini yumurtlamanın 12. gününde HCG hormonu salgılamaya başlıyor bu da tahmini bir sonraki adet tarihi başlangıcınıza denk geliyor. Şöyleki ben adetimden 7 gün önce dayanamayıp kan testi yaptırdığımda değerim sadece(25.07.2014)  1,20  çıkmıştı. Bu değerin en az 5 in üzerinde çıkması gerekiyorki hamilelik şüphesi olsun. Reglime 4 gün kaldığında almış olduğum erken gebelik idrar testinde ise silikte olsa çift çizgiyi görmüş oldum. İdrar testleri genellikle kanda 50 miu/ml  ve üzerini tespit ediyor. Erken gebelik testlerinde ise 10 ve 25 miu/ml  üzerini tespit eden testler mevcut mutlaka eczanenize sorunuz.  Eğer idrar testinde silikte olsa çift çizgi gördüyseniz üretim başlamış demektir:) negatif olma ihtimali yok buna emin olabilirsiniz.

Reglimin 1 gün gecikmesinde (04.08.2014) yapılan kan testinde ise 720 miu/ml  ile beni mutlu eden bir sonuç gördüm. Ancak gittiğim ruhsuz doktor:) şimdi sadece gülüyorum ama beni kapı önünde bırakmıştı. Beni oturmak için odasına bile davet etmeden şu yorumu yaptı. Evet birşey var. 25 gün sonra gelin kontrol edelim. Ben..; bu kadar sürede kontrol etmeniz gerekmiyormu, yapmam gereken birşey yok mu, nelere dikkat etmeliyim . Zaten birşey yapmanıza gerek yok çok küçük. yaşarsa bakarız 25 gün sonra yorumunu yapmıştı.

Elimde sonucumla doktorun kapısında kalakaldım. Sevincim kursağımda kaldı. Acaba bir sorun mu var diye içim içimi yedi. Ama bir sorun olmasını anlaması için bile bir muayene etmesi gerekirken sadece Bhcg değeriyle bunu anlamış olamazdı.
 
Başka bir doktor bulmalı ama bu kim olmalı?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder